Hemma

Nu är jag äntligen hemma eller kom hem igår egentligen men jag hann inte blogga eftersom kom hem vid femtiden från Hudik och skulle äta middag och sen åkte jag och min Pappa in till stan och skulle titta på matchen mot Linköping, det kunde vara avgörande matchen vilket  det blev. 5-1 seger, fyfan vad skönt. Men vi tog tunnelbanan in men den gick bara till Stadion pågrund av trafikhändelser som hade hänt. Så där ifrån var vt tvungna att ta taxin men det var kö som fan men så hittade vi en väg där det flöt på och kom precis till matchstart. Det var den sjukt bästa matchen jag vart på inom hockeyn, inte för att jag har vart på så många. Men jävlar vilket drag det var och vinst är alltid lika skönt och extra skönt att denna vinst betyder att vi är i final och har chans att ta hem SM-guldet. Det vore riktigt najs, eftersom det gick åt helvete i fotbollen och i hockeyn har laget utvecklat sitt spel så mycket att dom fan är värda ett guld. Det är ju ändå 9 år sen. Nog snackat om det.

Jag åkte ju till Hudik i måndags och när vi kom dit så tog vi det bara lugnt, på tisdagen och onsdagen åkte vi i Järvsö. Orkar inte berätta allt som hände det räcker med att säga att jag skämde ut mig en del. Men det var sjukt kul att åka där och var mycket bättre än i Hassela. Och det viktigaste är att man har roligt och det hade jag. Förutom att pjäxorna spände som fan och fick asont i benen efter ett tag. Menmen. Man överlever :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0